För resor med Time Travel gäller resebranschens Allmänna villkor för paketresor. Utöver dessa gäller även nedanstående Särskilda Resevillkor. Vid tvist gäller alltid Särskilda Resevillkor före Allmänna villkor för paketresor.
Klicka här för att ladda ner ”Allmänna villkor för paketresor”
Särskilda Resevillkor för resor med Time Travel
Anmälningsavgift och avbokning
Anmälningsavgiften är 500 kr per person (i vissa fall högre, exempelvis Sydafrika-resor) och skall vara Time Travel tillhanda senast 10 dagar efter att bokningsbekräftelse skickats ut. Anmälningsavgift kan inbetalas till Plusgiro 50 91 51-7 eller Bankgiro 401-6333. Det går också bra att nyttja den säkra betalningstjänsten för VISA eller Mastercard (klicka på ”Betala med kort”) i huvudmenyn i toppen av sidan.
Avbokning av resa måste göras vardagar under kontorstid (9-17) på telefon 0431 – 36 80 36.
OBS! Vissa av våra grupp- & temaresor har högre anmälningsavgift, mer begränsade avbokningsregler och tidigare slutbetalningsdatum.
Slutbetalning
Resan skall vara slutbetald senast 14 dagar före avresa om inget annat har angetts. Vissa grupparrangemang har tidigare slutbetalningsdatum (ca 1-1,5 mån före avresa). Om slutbetalning ej inkommit före sista angivna betalningsdatum förbehåller sig Time Travel rätten att avboka resan utan att återbetala eventuell erlagd anmälningsavgift.
Avbeställningsskydd och reseförsäkring
I resans pris ingår varken avbeställningsskydd eller reseförsäkring. Vi tillhandahåller heller inte sådana utan hänvisar till olika försäkringsbolag som är experter på dessa. Även vanliga hemförsäkringar har ett visst mått av reseförsäkring, börja gärna kolla där.
Att slutbetala resan med Visa eller MasterCard ger oftast ett avbeställningsskydd, kolla med banken eller kortbolaget som utfärdat ditt kreditkort.
På Konsumenternas hemsida finns bra information om denna djungel av reseförsäkringar:
www.konsumenternas.se/forsakringar/reseforsakringar